Szokują, wprawiają w osłupienie, wywołują uśmiech i pozytywne emocje tylko po to, żeby później spowodować przerażenie, łzy wzruszenia, poczucie lęku albo winy. Nieważne, która z emocji pojawi się w naszej głowie po zetknięciu z kampanią, jedno jest pewne. To spotkanie wywoła skrajne uczucia! Taka jest rola kampanii społecznych, które poprzez silne oddziaływanie na naszą świadomość nawołują do zmiany zachowania i nawyków. Jest to spowodowane tym, że nasze mózgi są zaprogramowane w ten sposób, aby zapamiętywać to co wywiera na nas największe wrażenie. Zobacz 10 kampanii społecznych, o których długo nie zapomnisz!
1. Dove vs Greenpeace
Wszystko zaczęło się od kampanii Dove, której celem było zwrócenie uwagi na presję, którą wywiera na dziewczynkach dzisiejszy świat reklamy. Firma pokazała, że już małe dzieci obserwują sztuczne piękno pokazywane na billboardach, w telewizji czy internecie. Greenpeace uznał to za świetną okazję do zwrócenia uwagi na inny problem – stosowanie oleju palowego do produkcji kosmetyków Dove. Organizacja opracowała spot analogiczny do tego, który zrobiło Dove. Nie da się ukryć, że ten szokuje dużo bardziej!